Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) -1

DERSE GİT

Arama motoru optimizasyonu (SEO), organik veya ücretli arama sonuçlarında web sitesinin sıralamasını yükseltmeye yarayan yöntemleri ele alır. Organik arama sonuçları; hiçbir ticari anlaşmaya bağlı değildir ve ilgili içerik, içeriğe işaret eden link yayma ve meta etiket ile diğer etiket özelliklerini web sayfasına dâhil ederek optimize etmeyle elde edilebilir. SEO iki kategoriye ayrılabilir: Site içi SEO ve Site Dışı SEO. Site içi SEO, web sitesinin, arama sonuçları sıralamasını etkileyen farklı kısımlarına (web sayfası içeriği, URL yapısı, heading etiketleri, görseller vs.) odaklanır. Site dışı SEO, iyileştirme için web sitesi dışında atılan adımlara (ilgi çekici içerik yaratma yoluyla diğer web siteleriyle ilişki kurma ve sosyal ağlarda ve internette içerik paylaşma) odaklanır.

SEO’yu geliştirmek için, arama motorlarının nasıl çalıştığını ve onların işlevlerini anlamak gerekir. Arama motorlarının iki ana işlevi vardır: crawling ve indeksleme ile kullanıcıların aramaları sonucunda en ilgili görünen web sitelerinden oluşan sıralı bir liste sunma. Crawler’lar, robotlar ve XML site haritası gibi arama motorları işlevlerinin temel unsurlarını öğrenmek ve arama motorlarının medya içeriğini nasıl indesklediğini hatırlamak gereklidir.

Google Drive ile Bulut Teknolojisine Giriş

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) – 2